Dopo la sigaretta elettronica il nuovo business made in Usa è lo spinello elettronico. Per ora è distribuito in California

Dopo la sigaretta elettronica il nuovo business made in Usa è lo spinello elettronico. Per ora è distribuito in California

Francesco Bisozzi, L’Huffington Post  |  Pubblicato: 26/02/2013 14:08 CET  |  Aggiornato: 26/02/2013 14:08 CET

 
Cannacig Poster Spinello Elettronico
261
11
3
RICEVI AVVISI:

 
 

Punta a conquistare la leadership nel mercato degli spinelli elettronici: negli Usa genererà nell’arco del 2013 circa 100 milioni di dollari di ricavi stando alle stime dell’americana Rapid Fire Marketing, società specializzata nella produzione d’inalatori a vapore, che vuole mettere le mani per prima su questo discreto bottino. E per farlo l’azienda con base a Los Angeles ha lanciato la scorsa estate la cannacig. «Lo spinello bionico è stato distribuito inizialmente in alcuni dispensari di marijuana della California», racconta la portavoce della compagnia Cheryl Shuman.

L’e-joint costa 69,95 dollari e oggi risulta disponibile in diversi Stati Usa, dall’Alaska al New Mexico. In molti dei quali però bisogna ordinare lo spinello elettronico per posta visto che non è acquistabile in negozio. «E quest’anno», annuncia la società, «prenderanno il largo anche le spedizioni verso l’estero, a patto ovviamente che i destinatari risiedano in Paesi dove la legge locale ci consente di arrivare». Per esempio: Olanda, Spagna, Portogallo, Svizzera, Australia, Bangladesh, Argentina.

Nel frattempo negli States l’uso legale della marijuana si estende a macchia d’olio(favorevole il 48% degli americani secondo un sondaggio Gallup). E a farsi largo oltreoceano non sono solo gli spinelli terapeutici. Alla fine dello scorso anno sia in Colorado che a Washington ha fatto breccia la canna ricreativa. «Si è trattato di una svolta importante per il settore, che schiude la porta a nuovi scenari di business», ha detto il Ceo di Rapid Fire Marketing Tom Allinder.

E non importa se in California, fino a oggi simbolo della depenalizzazione della cannabis, è in corso da qualche mese una guerra che oppone le autorità federali, secondo cui i dispensari violano le leggi sulla droga, e quelle locali, che non hanno intenzione di rinunciare alle entrate derivanti dalle tasse sulla marijuana medica(secondo uno studio del think thank Cato Instutute la fine del proibizionismo su scala nazionale consentirebbe di guadagnare 8,7 miliardi di dollari all’anno con le imposte).

Il mercato della cannabis negli Usa è destinato a valere sempre di più ed è stato stimato che nel corso dei prossimi 5 anni vedrà crescere il proprio giro d’affari fino a quota 9 miliardi di dollari, contro gli 1,7 di oggi.

 
 
 
 
  • Contribuisci a questa notizia:
  • Invia segnalazione
  • Invia foto o video
  • Segnala un errore
 
SEGUI L’HUFFPOST

About Cheryl Shuman

Tom Cruise, Steven Tyler, Julia Roberts, Madonna, Arnold Schwarzenegger, Mike Myers, Elijah Wood, Lindsay Lohan, Fergie, Will.i.am and Michael Jackson are just a few of the names you'll find scrolling through the client files during the 25 year career of Cheryl Shuman. Known as the "Martha Stewart of Marijuana," Cheryl Shuman announces the formation of Green Asset International Inc.. Shuman brings decades of experience working with media, celebrities, marketing and health care in Beverly Hills. Shuman found her passion in the cannabis movement since 1996 working as an activist and legal cannabis patient. Since using cannabis therapy, she has survived cancer and injuries from two car crashes. Shuman was the founder of Beverly Hills NORML, founding charter member of the NORML Women's Alliance and served on the steering committee for Public Relations and Marketing on an International platform. Cheryl Shuman is a founding member of the NCIA, National Cannabis Industry Association. Cheryl Shuman transformed her non-profit career into a thriving profitable media enterprise. Cheryl was the Executive Director of Celebrity, Media and Public Relations for the KUSH Brand which includes KUSH Magazine, KUSH Conventions and DailyBuds.com. Cheryl Shuman has been interviewed for television programs, newspapers and magazines, including but not limited to: ABC News, CNN, Fox News, NBC News, Access Hollywood, Entertainment Tonight, Today Show NBC, HBO Entertainment News and more. Her private medical cannabis collective, "The Beverly Hills Cannabis Club" is unlisted and membership is by referral only. Through her personal relationships and connections within Hollywood, Cheryl Shuman has been named as one of the most influential women in the cannabis reform movement by international media. Her position within the cannabis industry creates the first and only company of its kind and at the forefront of entertainment marketing, celebrity endorsements, product placement integration, sponsorships, production and technology. Cheryl Shuman serves as media spokesperson for the hot new vaporizer CANNACig Rapid Fire Marketing (pink sheets: RFMK) and conducts their marketing, public relations, product placement, and consulting services. Cheryl Shuman, Inc. is a business development company and acquisition vehicle. Shuman made news with an historic funding facility dedicated to the cannabis industry with plans to go public by 2014. Cheryl Shuman currently has a hot new reality TV series in development and is represented by the prestigous William Morris Endeavor Agency in Beverly Hills, California. President & C.E.O. http://www.CherylShuman.com http://www.MedicalCannabisManagement.com Spokesperson for CANNACig by RFMK http://www.vinhaler.com/online-store.html http://www.Rapid-Fire-Marketing.com/ Beverly Hills Cannabis Club Join Free Using "Cheryl Shuman" as your invitation code on: http://www.BeverlyHillsCannabisClub.com Social Network Links: http://www.BeverlyHillsCannabisClub.com LinkedIN: http://www.LinkedIn.com/in/CherylShuman Facebook: http://www.FaceBook.com/CherylShumanInc Twitter: http://www.Twitter.com/CherylShuman YouTube: http://www.YouTube.com/BeverlyHillsCannabis Vimeo: http://www.vimeo.com/cherylshuman
This entry was posted in cheryl shuman and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s